maDah bErhELah..

Only 2 kinds of people are happy in this world. 1. Mad 2. Child. So be mad to achieve whatever you desire and be like a child to enjoy whatever you achieve.

Saturday, March 31, 2012

Apa saya nak dalam hidup neh?



Buka mata, cuba untuk memandang ke luar dan jauh dari yang kebiasaannya..

Apa yang saya nmpk? Saya nmpk reality kehidupan..macam2, yang x masuk akal pun ada gak..
Saya nampak kemewahan nyata, kepayahan hidup, kerendahan akhlak, tingginya impian, dan banyak lagi..

Tutup mata balik, cuba untuk pandang diri sendiri..

Apa yang aku ada? Mmg kita x boleh nak menilai diri kita sejujurnya, tapi kita la yg plg kenal diri sendiri kan..
Apa yang aku nak dalam hidup?? –korg pernah dapat x soalan neh?  Saya pernah..baru2 neh je da 2-3 kali da saya dapat..soalan macam senang aje kan? Now try tanya diri sendiri.. Apa yang aku nak dalam hidup?? (sure akan terdiam 2-3 saat dulu kan?) heh..

Sebelum nak jawab tuh, neh ade sedikit peringatan..Hidup kita neh sekali jalan je taw..xleh patah balik, xleh nak repeat, xleh slow down, xleh fast-forward..and the most crucial part is dat  we dun noe how long we will last.. =)

SAYA NAK HIDUP HAPPY!


Haha..Agak kelakar di situ kan? Itulah sebenarnya jawapan saya, ikhlas dari hati saya..
Saya tahu akan ada yang jawab nak kereta besar, rumah besar, nak berjaya, nak ini, nak itu, nak sini, nak sana.. hihi..dan tipula juga kalau saya kata saya xde nak benda2 macam tuh kan..tapi sebelum benda2 tuh, saya pilih untuk ‘happy’ dulu.. hihi.. (renung2kanlah..)


xde niat ape pun nak post entri neh..just sebagai peringatan tuk semua temasuk diri sendiri, yang bahawanya kita patut menghargai setiap saat yang kita ada..xnak la nanti di penghujung hari kita duduk termenung memikirkan ~‘kalaulaa aku…’

So live a great life!



p/s: Berjayanya seseorang itu dalam kehidupan bukannya diukur pada sijil2 yang ada mahupun atas 1-2 kejayaan yang dikecapi..Perjalanan lepas tuh la yang patut diambil kira.. =p

No comments: