maDah bErhELah..

Only 2 kinds of people are happy in this world. 1. Mad 2. Child. So be mad to achieve whatever you desire and be like a child to enjoy whatever you achieve.

Monday, March 12, 2012

menconteng-conteng.. =)

kadang2 kite kat atas, kadang2 kite kat bawah..xde siapa yg menentukan kedudukan kite, melainkan diri kita sendiri..
kadang2 kita rasa da cuba pelbagai cara, tapi kalau da bukan milik kita, xkan dapat la juga..
saya x boleh nak judge diri sendiri..tapi yg saya tahu, saya tahu sangat apa saya nak..
saya tahu saya selalu nak berdiri atas court dan usaha yang terbaik..menang atau kalah tuh, x pernah pun saya nak kisah sangat..adatla kan..yang terbaik bukan selalu akan menang pun, byk factor kena ambil kira..ada yang dalam kawalan, ada juga di luar kawalan kita..
tapi untuk liga felda baru2 nih, saya memang la diuji sangat2..saya ingatkan selama neh saya kuat tapi sebenarnya x pun..
buat pertama kalinya saya kena turun dengan pelbagai injuries..mental pun x stabil, xleh focus..keadaan sekeliling lagi..dan saya hancur di peringkat grouping grandfinal..
saya tahu saya da kecewakan ramai orang..orang2 luar yang sentiasa sokong saya, coach dan team8 saya..worst, saya sendiri kecewa..cuba bayangkan aje la, kalau time training tuh saya x perform pun saya akan balik menangis..neh kan pula game penting mcm neh..sepanjang masa saya down..xnak mention la pula da berapa kali saya hampir broke down..and I almost let it be that way till the end..
But….i may be bend, not broken.. saya sedar all those silly craps xleh dijadikan sebagai alasan..saya memang la x boleh nak control benda2 yang di luar kawalan saya, tapi itu bukanlah sebab kenapa saya x boleh kawal diri dan try my best..and it was not easy..so dengan semangat yang bagai melayang2, i wake up & leave myself with no choice..i have to perform! X kira la macam mana sekali pun, I have to..
So semi-final pun start and I have done all I could to prepare..I am still lost in the early few minutes..but as I have said, I leave myself with no choice..the 2nd time I entered the court, I did never stop..and I scored 2 goals..entering finals, I have few chances but din score..at the end of the game, I smiled..
I noe dat it was not the best from me..i can do much more better..but it was a good come back..and I dun care what the other will say, coz it is me myself yg have to face all those craps..and I manage to get tru it..dan saya bersyukur sgt2..sy xnakla kongsi apa yang da jadi kat saya, tapi saya berterima kasih sgt2 coz benda tuh jadi kat saya..i am now stronger than before..and I will not look back..
See? X semua akan jadi macam apa yang kita nak..kdg2 kita da prepare sebaik mungkin tapi kene la ingat juga, xde apa yang mustahil..apa2 pun boleh jadi..ada keadaan yang kita x boleh nak kawal pun..tapi kalau kita percaya kat diri sendiri dan sabar insyaAllah semuanya akan baik2..dan pucuk pangkalnya, diri kita sendiri la juga..cukup kuat atau x nak kawal factors luaran yang x dapat nak dikawal tuh.. =)
Saya x perform pun grandfinal kali neh..tapi saya bersyukur & berterima kasih sangat2 coz saya Berjaya untuk bangkit balik..dan saya belajar benda yang lagi penting, lebih bermakna selain dari kemenangan, dat is to never give up even how low u have been kicked down..those who never quit can never lose!! =)
Sangat manis juga bila tahu there’s someone yang kesah and amik tahu perkembangan futsal saya..they were always there and having faith in me, thanks.. so do me myself..saya juga bersyukur sangat2 dikurniakan akal fikiran yang waras dan kesabaran yang agak tinggi..dan saya tahu x ada apa yang boleh stop saya da lepas neh..coz I’m a fighter! I will fight, fight and fight..i will always find a way..and when I say it, I do really mean it.. =)
Thanks Allah for ur bless.. =)

No comments: